perjantai 9. lokakuuta 2015

Jokaisen yrityksen on laadittava uskottava digivisio!

Osakesäästäjien keskusliitto ry on tarttunut erittäin tärkeään aiheeseen. Se haastaa erityisesti pörssiyritykset laatimaan ja viestimään osakkeenomistajille yrityksen digivision. Tämä on tärkeä like, sillä digivision olemassaolo voi ratkaista suhteellisen lyhyelläkin aikavälillä sen jatkaako yritys olemassaoloaan digimaailmassa vai ei. Kyseessä on siis suorastaan omistajien oikeuksiin liittyvä asia.

Vielä digivision olemassaoloa tärkeämpi asia on tietenkin sen sisältö. Haastankin paitsi pörssiyhtiöt myös muut yritykset laatimaan uskottavan digivision. Paras digivisio palkittaneen julkisesti noteeratun osakeyhtiön tapauksessa vihrein numeroin. Olennaista on tietysti se, että pitkällä tähtäimellä palkinnon saavat osakkeenomistajien ohella yhtiön kaikki sidosryhmät. Heikkolaatuisen digivision omaavan yrityksen kohtalona on yrityskaupan kohteeksi joutuminen tai konkurssi.

Yksi askel digivision laadinnassa on sen syvällinen ymmärtäminen mitä digitalisaatio tarkoittaa yrityksen välittömässä tehtäväkentässä ja tärkeimmissä sidosryhmäsuhteissa. Nyt ei auta yleisten makrotrendien epämääräinen listailu hallituksen kokoushuoneessa. On todella päästävä kiinni digin kanssa naimisissa oleviin muutosajureihin ja näiden synnyttämiin mahdollisuuksiin ja uhkiin oman yrityksen kannalta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti